Címlap Osztálytevékenységek NAPJAINK VISEGRÁDON
NAPJAINK VISEGRÁDON

Visegrádra érkezésünk után – noha nem hintóval érkeztünk, hanem kisbusszal – úgy bántak velünk, mint hercegekkel, és királylányokkal.

Néhány diáktársammal, és két felnőtt kíséret társaságában csodálatos napokat tölthettünk el Visegrádon, amely Magyarország egyik legkisebb városa, mégis az egyik legnépszerűbb kirándulóhely.

Aki végigkalauzolt minket a helyszíneken, az nem volt más, mint Cseke László, a magyarországi Szent György lovagrend kancellárja.

Ruháján a rövidítés a lovagrend jelmondata.

„IN VERITATE IUSTUS SUM HUIC FRATERNALI SOCIETATI”

(Valósággal igaz vagyok e testvéri társaság iránt)

Érkezésünket szorosan követően, egy rendkívül otthonos, nagyon hangulatos szállásra vittek minket a Mogyoróhegyre, amely erdei kempingként maradt meg az emlékezetünkben, de valójában vándortábor.

Pár óra pihenést, és a felfrissülést követően, kedvenc idegen vezetőnk, Cseke László már hadi lábon állva készült minket körbevezetni, viszont a legelső helyszín, a Holló panzió és étteremben csodás reggelivel kezdhettük a napot. Majd a csodás energiabombával a szervezetünkben, végignéztük a Visegrádi Nemzetközi Palotajátékokat, ahol nevezetesen Cseke László, mint főszervező, bemondóként is állta a helyét.

A Palotajátékok 1985 óta állít emléket a középkor egyik legjelesebb eseményének , az 1335-ös Visegrádi Kongresszusnak. A közép-európai térség három meghatározó uralkodója, János cseh, Kázmér lengyel és I. Károly magyar király, valamint a német lovagrend találkozóján született megállapodások a mai napig éreztetik hatásukat.

A Visegrádi Nemzetközi Palotajátékok Magyarország legrégebbi történelmi fesztiválja, mely a Kárpát-medencei térségen kívül Európa tíz országából fogad kiváló hagyományőrző csoportokat.

Velük együtt közel ezer kosztümös szereplő érkezik minden év július második hétvégéjén Visegrádra. A Palotajátékok során rengeteg harci jelenetet láthattunk, mintha a történelemben lettünk volna, úgy rohantak egymásnak az emberek negyven kilós páncélokban, karddal és pajzzsal a kezükben. Ez a látvány különösen akkor hagyott tátott szájjal, amikor a naplemente után, szürkületben, már-már sötétben tekintettük meg. A kardok szikrázása, ágyúgolyó durranása, szekerek felgyújtása felejthetetlen élmény volt.

Továbbá láthattunk tánc előadásokat, zenészeket, mókamestereket,különböző törzsek előadásait, íjász – és solymászbemutatót, apródok mérkőzéseit, és még rengeteg különféle összecsapást. Mindnyájunkat büszkeséggel töltötte el az is, hogy közülünk választották ki a torna szépét is, akit a király elé rendeltek, de útközben elragadta az ellenség, így a torna szépe megmentéséért újabb csata alakult ki.

A napi ebédet a Sirály vendéglőben raktuk terítékre, mivel kiszolgálhattuk magunkat. Amit megkívántunk, azt ettük. Roppant elegáns vendéglő volt, kész élvezet volt ott enni. Majd ebéd után, ahogy végigvonultunk a kirakodóvásáron, szintén a napi rendszerességi vacsorát a Palotaházban kaptuk. Szintén igazi ínyencségek, ízletes falatok. A nap örömeit a szállásunknál, egy tábortűz köré ülve beszéltük meg.

Különösen jó hangulatot keltett bennünk a hajókázás a Dunán.

Meglátogattuk a Felleg várat, ugyanakkor a Salamon tornyot, ahol ámulatba ejtő múzeumi kiállítás köszöntött minket. Viszont a Felleg várnál kipróbálhattuk az íjászkodást, és a Salamon toronynál igazi lovagi tornának lehettünk szemtanúi, ugyanakkor remek panorámaképek készülhettek abból a kilátásból.

Nagyon hangulatos volt az is, amikor székelyruhába öltözve részt vehettünk a királyi felvonuláson is. Hatalmas élmény volt, mikor a felvonulást néző emberek éltették a székelyeket, nagyon nagy örömmel töltött el minket.

Aznap ott ebédeltünk a Reneszánsz étteremben. Nagyon elképesztő hely, nagyon hangulatos, és pont a reneszánsz korhoz illő. Cserépedényekből étkeztünk, és desszertnek gesztenyepürét kaptunk, tejszínhabbal, és kis csokoládéfigurával a tetején.

További programjaink közé tartozik, a gokart,- és bob pálya, valamint a kalandpark, ami a gokart pálya felett helyezkedett el közvetlenül.

Továbbá meglátogattuk a magyarországi parlamentet, és a Szent István bazilikát, ahol szintén rengeteg   érdekes dolgot hallhattunk, és láttunk.

Rengeteg élménnyel gazdagodtunk a visegrádi utunk alatt, és elmondhatatlanul hálásak vagyunk mindenkinek, aki ezt az utat szervezte nekünk, és közreműködtek érte. Visegrád a történelem városa, és minden fiatalnak, meg mindazoknak akik szeretettel érdeklődnek a történelem iránt, érdemes ellátogatnia.